Op deze 3 manieren kunnen we je helpen

Team

Wil je weten hoe je disruptieve technologieën toepast op jouw business model? Kunnen jouw producten wel wat extra circulariteit gebruiken? Of worstel je met de vraag hoe je de nieuwe generatie boeit? Bij ons bruist het van de ideeën en creativiteit. Men neme een handvol jong talent, voegt daar wat ervaren alumni aan toe en voilà: je hebt het recept voor een team op maat. Een mooie mix van mensen die grootse ideeën binnen een dag vertaalt naar een super concreet resultaat.

 

Co-creatie

We kunnen onze crowd op allerlei manieren aanvullen. Met jouw medewerkers bijvoorbeeld. Of met de designers van MakerLab. Zij maken prototypes van onze ideeën. Zo ontwikkelen we samen nieuwe producten of diensten. Benieuwd? Neem hier een kijkje! Soms vragen we ook of Floris mee wil doen. Als ervaren ondernemer weet hij als geen ander raad met zaken die het MKB bezig houden. Van groei tot financiële vraagstukken en alles ertussenin.

Sociaal

Voor ons betekent succes lang niet altijd winst. Succes kan ook een postieve bijdrage zijn aan de dingen die er echt toe doen in de wereld. Daarom zetten we onze denkkracht eens per jaar in voor een NGO. In 2016 was dat het Rode Kruis. Hieronder vind je nog het warmmakertje van Algemeen Directeur Gijs de Vries. Iedere NGO kan zich hiervoor aanmelden. Ook de organisatie waar jij werkt. Meld je snel aan, want in de zomer van 2017 kiezen we een nieuwe NGO waar we voor aan de slag gaan.

 

Onze toegevoegde waarde

Aanpak

Het proces is standaard, maar de uitkomst steeds anders. Build, measure, learn betekent bij ons intake, sessie, retrospective. Tussen intake en retrospective zit gemiddeld 1 maand. Samen stemmen we de juiste vraag af. Op basis van de vraag stellen we het juiste team samen. Na de sessie denken we mee over de toepassing van de uitkomsten. Dat doen we allemaal voor een vaste prijs, dus geen uurtje-factuurtje.

Het hele pakket

Wil je deze dag volledig uit handen geven? Dat kan. Wij regelen dan de locatie, hapjes, de drankjes, de muziek – zeg maar alles. Bijvoorbeeld bij ons thuis op de schommels of bij de levende wand. We kunnen ook aftrappen met een bootcamp. Of we plannen een boksles tussendoor. Want soms moet je even uit je hok zijn om fris na te denken.

Netwerk

Met een crowd van zo’n 200 jonge professionals hebben we een enorm netwerk. Met een hoop waarde en een minstens net zoveel kennis. Kunnen we je zelf niet helpen, dan doen we dat ook niet. Maar we weten ongetwijfeld bij wie je wel moet zijn. Wij stellen je graag aan ze voor. Dat doen we trouwens ook als je niks nodig hebt, maar wel graag kennismaakt met jong talent.

Meer weten?

Stuur een mailtje naar info@youngcolfield.nl of kom gezellig langs voor een goede kop koffie.

Maak een afspraak

Testimonials

Zij kiezen ook voor ons

Lees en luister eens wat anderen over ons zeggen.

Eric Janssen

Projectleider RIVM

‘Geweldig om te ervaren dat onze eigen medewerkers mee werden genomen in het enthousiasme van de trainees. Een echte aanrader!’

Kennisdeling Brainstorm

‘Wij vroegen de talenten van Young Colfield om creatieve acties te bedenken om het gebruik van een kennisdeling tool te stimuleren onder onze medewerkers. Met veel passie en energie zijn de trainees van Young Colfield aan de slag gegaan met dit vraagstuk. Tijdens de Crowd Consulting sessie hebben zij 3 concepten ontwikkeld met verfrissende ideeën, waar we nooit zelf op waren gekomen, maar die ontzettend bruikbaar bleken. We hebben er namelijk twee van de drie daadwerkelijk kunnen inzetten in onze organisatie!’

Niek Nuhn

Accountmanager FastFlex

‘Wij willen Young Colfield bedanken en zullen dit Crowd Consulting concept zeker nogmaals inzetten.’

Testen van de toekomst

‘Bij Fastflex veronderstellen we dat er in de toekomst een schaarste aan specialisten zal zijn. Organisaties zouden hier nu al op moeten anticiperen en beleid moeten voeren om deze specialisten aan zich te binden. FastFlex heeft hiervoor een model ontwikkeld om organisaties te ondersteunen en wij zochten een format om dit model te kunnen toetsen. In een interactieve sessie hebben de talenten van Young Colfield (onder leiding van een facilitator) kritisch gekeken naar het model en hebben zij aan de hand van verschillende stellingen en perspectieven hun ideeën gepresenteerd.
Wij hebben op deze manier kunnen toetsen of ons model aansluit bij de ideeën van young professionals die out-of-the-box denken en niet gebonden zijn aan vaste patronen en theorieën. Op basis van de sessie en de ontstane nieuwe inzichten hebben wij ons model kunnen aanscherpen.’

Daniel Blokmaker

Business Development & Innovation KPN

‘Het werken met Young Colfield heeft naast heel veel ideeën een goede dosis humor opgeleverd.’

Nieuwe perspectieven in IT infrastructuur

‘Investeringen van KPN in de telecom infrastructuur van de Amsterdam ArenA bieden nieuwe mogelijkheden voor telecom diensten. Wij hebben de talenten van Young Colfield gevraagd om ideeën te bedenken voor nieuwe diensten die de relevantie van de Amsterdam ArenA in de samenleving vergroten.
Na een korte introductie steeg het energie niveau door de input van de talenten. Ze bouwden door op elkaars ideeën en leverden na anderhalf uur intensief brainstormen en rangschikken drie sterke pitches af. Wij hebben onze klant mede met behulp van deze input kunnen overtuigen om enkele diensten verder te ontwikkelen en commercialiseren.

Wij hebben het werken met deze ambitieuze talenten als zeer prettig, open en energievol ervaren. Leuk om nieuwe creatieve ideeën vanuit jonge mensen te verkrijgen die werkzaam zijn binnen uiteenlopende bedrijven.’

Ties Rijkers

Partner at Revelating

‘De talenten van Young Colfied zijn snelle verbinders en kritische denkers, die snel tot de kern komen zonder daarbij nuance te verliezen’

Young Colfield – a whole new perspective on things

‘Normaal is onze tag-line “a whole new perspective on things” aan ons voorbehouden. Revelating biedt bedrijven namelijk een nieuwe kijk op hun bedrijfsmodel door de voordelen van 3dPrinten te ontdekken. We hebben op onze beurt Young Colfield uitgedaagd na te denken over ons business model. Hoe kun je nieuwe verdienmodellen introduceren wanneer een innovatie nog voorbehouden lijkt aan de early adaptors en waar nog geen proven trackrecord bestaat van marktcijfers.
Wat meteen opviel is de snelheid waarmee de trainees van YoungColfield kennis tot zich nemen. Ons speelveld is voor veel mensen nieuw en vraagt vaak veel tijd. Hier niet, al snel maakten verklarende vragen plaats voor kritische opmerkingen en kruisverbanden: over maatschappelijke relevantie en verbindingen met andere innovaties.

In het beantwoorden van de uitdaging toonden de trainees het vermogen om zowel op inhoud als proces te sturen. De tijd was kort, het vraagstuk groot. Wij werden verrast door de kwaliteit van de analyses, de grote verscheidenheid aan invalshoeken en de professionaliteit waarmee deze gepresenteerd werden. Met name diversiteit in oplossingen, zorg voor de inhoud en oplossingen buiten de gebaande paden, boden ons echt dat ‘new perspectives on things’, waar je als specialist in je markt naar op zoekt bent.’

 

Jip Pulles

Eigenaar Granny’s Finest

‘De Crowd Consultants weten je organisatie in een kort tijdsbestek te doorgronden en je met bruikbare ideeën en visies te inspireren.’

Granny’s Finest bevordert het welzijn van ouderen door ze hun hobby (handwerk) te laten beoefenen in groepsverband. De kwalitatief hoogwaardige en handgemaakte producten worden op verschillende plekken in Nederland en online verkocht. Met de opbrengst worden sociale doelen van de stichting gerealiseerd.

De case die wij hebben voorgelegd aan de talenten van Young Colfield ging voornamelijk over hoe Granny’s Finest zich kon door ontwikkelen tot een duurzame organisatie. Om hier meer richting aan te geven hadden we een aantal deelvragen geformuleerd waar de Young Colfielders mee aan de slag konden.

Na een hartelijk ontvangst bij Young Colfield en een gezamenlijk diner begonnen we met het inhoudelijke programma. De sessie startte met het toelichten van onze business case en een vragenronde. Op basis van deze informatie zijn de talenten in teams uiteen gegaan en met onze case aan de slag gegaan. Vervolgens hebben de teams hun resultaten gepresenteerd en zijn we gezamenlijk dieper op de besproken uitkomsten ingegaan. Dit alles resulteerde in een ontzettend leerzame avond!’