Trainee meets Trainee met Tymon @OHRA

Op een woensdagochtend stapte ik in de auto op weg naar OHRA; ik ging Tymon bezoeken bij OHRA. Kort geleden ben ik aan de slag gegaan bij Young Colfield waardoor ik nu nog in de fase ben waarin ik zo veel mogelijk mensen wil ontmoeten en spreken, zo ook Tymon. Hij is sinds oktober te vinden bij OHRA, waar hij zijn tweede opdracht vervult als ‘Supervisor Contact Center Zorgcampagne’. Na een warm onthaal en een lekkere lunch geeft hij mij een rondleiding door het gebouw, kletsen we over zijn huidige rol en stel ik hem een aantal vragen.

 

Veel verantwoordelijkheid maar ook veel persoonlijk contact

Terwijl wij de trappen bestijgen en hij mij verschillende belangrijke ruimtes laat zien van het gebouw, vertelt Tymon dat hij een enorm leuk en uitdagende opdracht heeft, die langzaam word afgerond. Hij was namelijk verantwoordelijk voor het Contact Center van de Zorgcampagne die zijn piek kent in november en december, zo vlak voor de jaarwisseling. Hij was verantwoordelijk voor alles binnen deze afdeling en kreeg op die manier ook veel verantwoordelijkheid. Iets wat natuurlijk altijd een beetje spannend is als je er nog niet mega bekend mee bent. Maar door het vele persoonlijke contact met zijn collega’s en medewerkers leerde hij steeds meer om te gaan met deze taak. Daarnaast kwam hij er ook steeds meer achter dat het persoonlijke contact juist een kernkracht van hem is, waar hij zich eerst nog helemaal niet zo bewust van was.

 

De tweede opdracht

Zoals eerder vermeld is deze opdracht bij OHRA niet zijn eerste opdracht. Die heeft hij namelijk bij ING gedaan. Hierdoor was ik benieuwd of hij deze opdracht ook anders in is gegaan, door de ervaring die hij op gedaan had bij de vorige. Hij vertelde dat hij zijn de tweede opdracht een stuk meer ontspannen in ging met de acceptatie dat het oké is om niet alles meteen te weten. Door deze ontspannenheid kon hij ook meer zich zelfzijn en is hij ook vrij snel in de organisatie gegroeid.

 

De toevoeging van trainingen

Terwijl wij verder lopen zijn afdeling op, laat hij mij een vergaderzaaltje zien waarbij er een overzichtelijk to-do bord zichtbaar is. Tymon vertelt dat hij dit heeft geïntroduceerd bij zijn collega’s en hoe het allemaal werkt. Hierdoor ben ik ook erg benieuwd of hij dit heeft meegenomen uit trainingen van Young Colfield die binnen het trainingsprogramma gegeven worden. Zo legt hij uit, dat hij heel wat trucjes van zijn vorige opdracht heeft meegenomen, maar ook thema’s van een aantal trainingen zeker heeft kunnen toepassen. Als supervisor heeft Tymon veel te maken met proces- en people management in het contact center. Tijdens een tweedaagse LEAN training zijn er veel voorbeelden en tips & tricks langsgekomen die hij nu in de praktijk kan toepassen. Ook komt hij in zijn rol regelmatig in conflicterende situaties terecht waarin hij medewerkers moet aanspreken op hun gedrag. Hoewel hij dit soort gesprekken lastig vindt, heeft de training conflicthantering er wel aan bijgedragen dat hij dit steeds beter weet aan te pakken. De training heeft hij dus wel degelijk gebruikt ter inspiratie van zijn huidige opdracht.

 

Persoonlijke ontwikkeling

Nadat wij zijn afdeling verlaten en doorlopen naar de volgende verdieping wordt mij ook duidelijk dat hij zijn opdracht nu langzaam aan het afronden is. Het Talent Program is traject van twee jaar waarbinnen mensen in de loop van de tijd ernaar streven om persoonlijke interesses en kernkwaliteiten nog meer op een rijtje te hebben, zo ook bij Tymon. Gezien het feit dat hij nu al meer dan een jaar bezig is met het programma vroeg ik hem of hij ook al wat meer zijn interesses kon afbakenen dan voorheen. Hij antwoordt dat hij er achter is gekomen dat hij makkelijk persoonlijk contact met mensen kan maken en daardoor mensen kan enthousiasmeren om er samen een mooie tijd van te maken. Dat is wel iets wat hij heeft geleerd en waar hij graag op voort wil borduren. Dankzij de ervaringen die hij op heeft gedaan en doet is hij er wel achter gekomen dat een dergelijke rol hem heel erg ligt.

 

Tips

Wanneer wij onze rondleiding afronden en op het punt staan om afscheid te nemen ben ik toch wel benieuwd of hij nog wat tips voor mij heeft, aangezien ik natuurlijk pas net kom kijken. Hij benoemt het volgende: “Wees nieuwsgierig. Ga vooral die persoonlijke band aan met mensen, ga met hen in gesprek. Wees daarin ook soms een beetje brutaal en nodig mensen uit om een kopje koffie met je te drinken. Maar tegelijkertijd; leg je zelf niet te veel druk op en wees daarbij vooral jezelf. Dat gaat je helpen om te ontspannen en te genieten van je opdracht”.

Met meer informatie over OHRA, meer tips en nog meer motivatie op zak stapte ik het gebouw uit, uitkijkend naar mijn eigen eerste opdracht.