De afgelopen maanden hebben wij onderzocht in hoeverre we de wereld in beweging hebben gebracht! We hebben vorig jaar een aantal moedige doelen opgesteld en aan de hand hiervan is een impactmeting gedaan. Nieuwsgierig? Lees dan de blog van Diederik Sanders, trainee binnen ons Talent rogram!
Hoe we de wereld in beweging proberen te brengen
De afgelopen tijd zal het je mogelijk niet ontgaan zijn dat het thema maatschappelijke impact maken veel voorbij is gekomen over onze communicatiekanalen. Van de zelfbewustzijnsavonturen reeks
met Hans Stegeman (Triodos), Virginia Yanquilevich (Dopper), Anneloes en Els (Young Colfield) tot een nieuw samenwerkingsverband met onze ‘visie soulmate’ NL Cares en Crowd Consulting sessies die we doneerden aan maatschappelijke ondernemingen. Ja we zijn flink op zoek geweest naar hoe wij onze maatschappelijke impact kunnen vergroten. Hoe zijn we deze zoektocht gestart? Waarom steken we tijd en geld in het helpen van ondernemingen met een maatschappelijke missie/visie? In dit verhaal vertellen we hoe we bij willen dragen en bouwen aan de wereld waarvan we dromen.
Rewind naar 2018… De staff kwam samen om een visie te smeden voor onze club mensen. Daarvoor werd het persoonlijke visie model uit de kast gehaald. Het model is ook bekend bij ieder van onze trainees: het biedt hulp om keuzes te maken voor jouw loopbaan tijdens en na het traineeship. Naast de kernkwaliteiten, kernwaarden en hoger doel werden de gewaagde doelen geformuleerd. Door het formuleren van deze doelen concretiseerden we de impact die we wilden gaan maken tot het einde van 2020. Het was een eerste stap in de verwezenlijking van het hoger doel “wij geloven dat mensen vanuit zelfbewustzijn de wereld in beweging brengen”.
Onze gewaagde doelen 2018 – 2020
Young Community
– een fysieke plek waar de deur altijd open staat en de koffie fantastisch smaakt. Hier kom je om te werken, te ontmoeten en te ontwikkelen. In 2020 hebben 2000 mensen ons minimaal 3x bezocht.
Young Cares
– zichtbare maatschappelijke impact creëren vanuit onze kernkwaliteiten. In 2020 hebben we 5000 uur van onze tijd besteed aan zichtbare maatschappelijke impact in onze nabije omgeving.
Young Crowds & Talents
– ten volle benutten van de potentie van onze trainees als individu en als collectief voor duurzame resultaten bij onze klanten. Groeien in kwaliteit in plaats van kwantiteit. Denk aan het groeien van Crowd Consulting, vergroten impact en invloed Young Expert Programs en vernieuwde Talent Program opdrachten.
Young Conscious
– bewust ondernemen met oog voor de mens, de omgeving en financieel resultaat. Bewust betekent onder andere: vitaal & gezond, gericht op de lange termijn, transparant, met aandacht, beperkte groei, kwaliteit over kwantiteit en gezamenlijk. Iedere drie maanden komen we met Young Colfield bij elkaar om te bepalen hoe we meer bewust kunnen ondernemen.
Nu, drie maanden na de start van 2021 kijken we terug op de gewaagde doelen.
In maart 2020 kwam het corona virus ons land binnen. Maatregelen om het virus onder de controle te houden werden ingevoerd waarvan de maatregel ‘thuis werken tenzij het echt niet anders kan’ ons beperkte in activiteiten op kantoor. Daarom hebben we data omtrent het ‘Young Community’ gewaagde doel buiten beschouwing gelaten.
Het ‘Young Cares’ doel was ‘5000 uur van onze tijd besteed aan zichtbare maatschappelijke impact in onze nabije omgeving’. In 2020 hebben 31 Young Colfielders
zich ingezet om 1614,5 uur
te investeren in het maken van impact. Deze impact maakten zij bij 13 organisaties
variërend van (lokale) sociale ondernemingen, een noodhulpinstelling en onderwijs.
Onze ambitie was om groei te realiseren van onze Crowd Consulting sessies, de impact en invloed van Young Expert Programs te vergroten en Talent Program opdrachten te vernieuwen. Met 22 Young Colfielders
hebben we zeven digitale Crowd Consulting sessies
(291 uur) gegeven voor zeven maatschappelijke ondernemers.
Bovendien investeerden vijf Talent Program Trainees 1190 uur
in het ondersteunen van vier maatschappelijke organisaties.
In 2020 hebben we bewust ondernomen met oog voor de mens, de omgeving en financieel resultaat. Na het behalen van onze financiële doelen van Q2 hebben we Young Colfielders de keuze gegeven om hun bonus te spenderen bij vijf ondernemingen die op hun wijze maatschappelijke impact maken. In totaal is €1500
uitgegeven bij bewuste ondernemers. Daarnaast heeft Young Colfield een persoonlijke leiderschap programma voor kostprijs (€7.000) gefaciliteerd
voor zeven young professionals van andere bedrijven.
De komende tijd blijven we bouwen aan onze maatschappelijke impact. Zo ligt een voorstel klaar om aan de hand van verschillende ‘theories of change’
op een gestructureerde wijze en op lange termijn mensen te helpen om vanuit zelfbewustzijn de wereld in beweging brengt. Bovendien leren we van onze samenwerkingspartner NL Cares
hoe impact gerealiseerd wordt en inspireren zij ons met hun hogere- en gewaagde doelen. Immers, de meeste impact maak je als jezelf.
Wil je meer weten over de impact die we hebben gemaakt in 2020? Stuur een mailtje naar guido.heunen@youngcolfield.nl of diederik.sanders@youngcolfield.nl en je ontvangt ons impactmagazine of de onepager in je inbox!