Klachtenprocedure

Heeft u een klacht?


1. Begripsbepaling


In deze klachten- en geschillenregeling wordt verstaan onder:

  • Young Colfield: de directie van Young Colfield BV., verantwoordelijk voor de behandeling van klachten (bereikbaar via het info@youngcolfield.nl t.a.v. Réal van Schie). 
  • Geschillencommissie: de geschillencommissie van Young Colfield, bestaande uit mr. J.M. van der Werf (Voorrecht) zulks met het recht van substitutie, bereikbaar middels jeroenvanderwerf@voorrecht.com.
  • Klacht: iedere schriftelijke, niet anonieme uiting van ongenoegen over een training van Young Colfield
  • Klager: de Opdrachtgever die een schriftelijke, niet anonieme klacht bij Young Colfield of Geschillencommissie indient.
  • Opdrachtgever: de partij (particulier of organisatie) die een overeenkomst (wil) sluit(en) met Young Colfield.


2. Toepasselijkheid


Deze klachten- en geschillenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst tussen de Young Colfield en Opdrachtgever.


3. Indiening en inhoud klacht


Klachten over de geleverde zaken en/of diensten dienen binnen 4 weken na het ontstaan van de klacht per e-mail te worden ingediend bij Young Colfield op het mailadres info@youngcolfield.nl.


De klacht dient in ieder geval te bevatten:

  • Naam en (e-mail)adres klager.
  • Datum klacht.
  • Duidelijke omschrijving van de klacht (incl. datum en plaats).
  • Reden van de klacht.
  • Wijze waarop Young Colfield de klacht weg zou kunnen nemen.


4. Ontvangst en afhandeling klacht


Young Colfield bevestigt de ontvangst van de klacht zo spoedig mogelijk aan klager, maar uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst. De klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld.


Young Colfield reageert binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht. Indien Young Colfield meer tijd nodig heeft voor het behandelen van, althans het reageren op de klacht, zal Young Colfield dat binnen 7 dagen na ontvangst aan de klager mededelen. In voorkomend geval motiveert Young Colfield het uitstel en geeft zij een indicatie van de termijn die zij nodig heeft om op de klacht te reageren


De reactie op de klacht kan een definitief standpunt inhouden, of een uitnodiging tot mondeling overleg. Bij dit laatste zullen partijen trachten tot een voor beide partijen acceptabele oplossing te komen. Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en wordt voor een termijn van 2 jaar vastgelegd.


5. Beroep bij Geschillencommissie


Indiening en inhoud beroep
Komt de oplossing als genoemd in artikel 4 niet tot stand, of vindt de klager het definitieve standpunt van Young Colfield geen acceptabele afdoening van de klacht, dan is het voor de klager mogelijk beroep aan te tekenen bij de Geschillencommissie.

Een beroep tegen afhandeling van de klacht dient binnen 14 dagen na dagtekening van de reactie op de klacht van Young Colfield per e-mail te worden ingediend bij de Geschillencommissie (jeroenvanderwerf@voorrecht.com) met een kopie aan Young Colfield (info@youngcolfield.nl).


Indien een beroep niet binnen 14 dagen na dagtekening van de reactie op de klacht van Young Colfield schriftelijk is ingediend bij de Geschillencommissie, wordt Opdrachtgever geacht akkoord te zijn gegaan met de afhandeling van de klacht en afstand te hebben gedaan van alle rechten en bevoegdheden die hij op grond van de overeenkomst met Young Colfield of de wet mocht hebben.


6. Geschillenprocedure


De Geschillencommissie bevestigt de ontvangst van het beroep zo spoedig mogelijk aan de klager en Young Colfield, maar uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van het beroep.


De Geschillencommissie neemt binnen 4 weken na ontvangst van het beroep de klacht in behandeling en doet uitspraak. De uitspraak van de Geschillencommissie is bindend voor alle partijen.


Indien de Geschillencommissie meer tijd nodig heeft voor het behandelen van de klacht dan zal de Geschillencommissie dat binnen de vastgestelde termijn van 4 weken na dagtekening van ontvangst van het beroep aan de klager mededelen. In voorkomend geval motiveert de Geschillencommissie het uitstel en geeft zij een indicatie van de termijn die zij nodig heeft om uitspraak te doen.


De uitspraak wordt door de Geschillencommissie ondertekend en schriftelijk aan partijen meegedeeld. De uitspraak bevat, naast de beslissing, in elk geval: - namen en woonplaatsen van partijen; - een opsomming van de stukken waarvan de Geschillencommissie kennis heeft genomen; - de gronden van de gegeven beslissing; - de dagtekening.



Share by: